Wniosek już wpłynął

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynął wniosek koncernu Axel Springer w sprawie zakupu 25% akcji TV Polsat – czytamy w środowym wydaniu Gazety Wyborczej.

Jak udało się nieoficjalnie dowiedzieć dziennikarzom Gazety, wniosek wpłynął w poniedziałek 5 lutego. To ponad dwa miesiące po ogłoszeniu podpisania wstępnej umowy sprzedaży niemieckiemu wydawcy 25,1% akcji stacji Zygmunta Solorza. Axel Springer (wydawca m.in. Faktu i Dziennika) ma zapłacić za nie 250 mln euro, ale cena ta może wzrosnąć do 300 mln euro, jeśli wartość Polsatu wzrośnie po wprowadzeniu na giełdę w 2008 r. Według ekspertów łączące się spółki zwykle kierują wnioski do władz antymonopolowych w ciągu tygodnia po podpisaniu umowy wstępnej. Tym razem było inaczej, co nieoficjalne źródła tłumaczyły sporem, który Zygmunt Solorz toczył z niemieckim inwestorem o stanowisko członka zarządu ds. finansów. Axel Springer chciał wprowadzić na to stanowisko swego przedstawiciela, ale nie zgadzał się na to właściciel stacji. Obie firmy zaprzeczały tym informacjom. Zygmunt Solorz twierdził, że nad wnioskiem do UOKiK pracują prawnicy niemieckiego koncernu wydawniczego, a sam Axel Springer opóźnienie tłumaczył trwającym w Polsacie audytem.

Źródło: Gazeta Wyborcza, Press

ostatniekomentarze
Dołącz do dyskusji i do blisko 6 tysięcy zarejstrowanych użytkowników!
Sprawdź: